Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Summer Mason Jar ♥

Hi allemaal! Op Tumblr zie je er al een tijdje foto's van verschijnen en ook op Pinterest komt dit idee wel eens voorbij. Het gaat om een summer mason jar! Een mason jar is eigenlijk gewoon een glazen pot waar je van alles kan in opbergen, maar in de betekenis die ik bedoel gaat het om een (glazen) pot, waar je allerlei briefjes in stopt. Op die briefjes schrijf je gebeurtenissen, herinneringen, verhalen, dingen die je hebt meegemaakt, noem maar op. In mijn geval dus alles wat ik heb meegemaakt of gedaan in de zomer. Zo kan ik als ik heimwee heb naar de zomer of vakantie, alle briefjes teruglezen en terugdenken aan de leukste dingen van die periode. Op die manier vergeet ik ook alle mooie herinneringen niet!  
Tips voor het bijhouden van een (summer) mason jar:


- Hou het vol. Als je aan het begin van de zomer begint en heel veel opschrijft, maar aan het einde geen zin meer hebt, heb je ook niets aan het totaal. Probeer dus van begin tot eind steeds de leukste dingen op te schrijven.


- Selecteer. Probeer vooral kort te blijven en samen te vatten, anders krijg je al snel hele brieven in je jar, en dit ziet er niet meer mooi uit. Als je meerdere kleine, minder grote of belangrijke dingen wil opschrijven en ze horen bij elkaar (bijvoorbeeld een paar kleine dingen die je hebt onthouden na een weekendje zee), schrijf ze dan ook samen op een briefje.


- Little things. Kleine, op het eerste zicht onbelangrijk lijkende feiten vergeet je vaak het snelst. Maar als je die dingen opschrijft vlak na ze voorgevallen zijn, zal je ze onthouden of later teruglezen en weer een glimlach op je gezicht brengen. Zo heb ik bijvoorbeeld opgeschreven dat mijn nichtje aan zee vriendschap sloot met het Duitse buurmeisje. Hoewel ze elkaar niet verstonden, lachten ze naar elkaar en deelden ze hun speelgoed. Dit bracht op het moment zelf een glimlach op mijn gezicht, en zo ook als ik het later teruglees.


- Maak het mooi. Versier je jar, geef het een mooi plaatsje ergens waar je vaak komt (zodat je het niet vergeet) en leg er allemaal dezelfde papiertjes (of juist in verschillende kleuren) bij met een mooie pen. Zo heb je altijd zin om ermee bezig te zijn.


Veel succes en vooral veel plezier!
Liefs, Amber ♥

1 comment:

  1. Wat een leuk idee! Ik heb ook een jar, maar hierin doe ik quotes. Maar zoiets lijkt me ook heel leuk! Maar voor dit soort dingen heb ik dan weer mijn vakantiedagboek, waarin ik opschrijf wat ik doe in de zomer, haha. Ziet er leuk uit!

    ReplyDelete